Na Libuši 999, Bechyně   info@ddbechyne.cz   Recepce : 381 211 024   Asistentka : 381 200 637

Ubytování a strava

 

Druh pokoje Počet pokojů
Jednolůžkový 75
Dvoulůžkový 26

Vybavení pokojů

Každý klient má k dispozici:

Elektrické polohovací lůžko, noční stolek s nastavitelnou servírovací plochou, pojízdné polohovací křeslo, šatní skříň, osobní lampičku a poličku. Na každém pokoji je kuchyňská linka s dřezem, ledničkou, stůl a židle. Součástí pokoje je koupelna se sprchou a WC.

Výhodou některých pokojů je možnost využívání pavlačí, na které se dá vycházet přímo z pokoje.

Klienti, kteří nemají u svého pokoje pavlač, mohou tento prostor navštěvovat východem z respirií.

Signalizace pro přivolání pomoci je instalována u každého lůžka, na WC, v koupelně a v jídelně.

P1140874 P1140876 DSCN1043


Stravování

Příprava stravy

DSCN1038

Stravování je pro nás i pro naše klienty prioritní záležitostí. Věnujeme jí maximální pozornost a to nejen co se týče skladby jídelníčku, ale i co do výběru potravin a surovin pro její přípravu. Držíme se Hippokratova hesla, že strava je tvým lékem, ale může být i jedem.

Jídelníček je sestavován s přihlédnutím k ročním obdobím, bereme ohled na zvyklosti klientů a využíváme receptury pro regionální tradiční jídla. Do tvorby jídelníčků mohou klienti vnést svá přání a nápady a to i přes skutečnost, že si mohou vybírat vždy ze dvou jídel, ať už se jedná o snídani, oběd či večeři, i tak ještě přinášejí nové typy na nová jídla. Aby strava splňovala požadavky kvalitativní, vycházíme z doporučení nutriční terapeutky, která s námi spolupracuje sice v malém pracovním úvazku, ale vždy je po ruce s radou a pomocí. Naše nutriční terapeutka (dále jen NT) nám poskytuje vydatnou oporu především u klientů tam, kde se vyskytuje zdravotní, respektive nutriční problém. Tady mám na mysli taková opatření, kdy NT vypočítá obsah nutričních látek včetně kalorické hodnoty stravy pro konkrétního klienta a doporučí doplnění běžné stravy nutričním doplňkem. Je zcela samozřejmé, že naše všeobecné sestry provádění nutriční screening u každého klienta, abychom si byli jisti, že není nutné zahajovat opatření na podporu nutrice.

A jak se jídlo dostane k našemu strávníkovi? Je to prosté. Část klientů chodí do jídelny, která je prostorná, vkusně upravená a nabízí klientům vedle toho základního, tedy jídla i možnost setkávání se s ostatními klienty. Mohou zde posedět a popovídat. Jídlo si ti samostatnější donesou od výdejního pultu sami. Ti, kteří potřebují dopomoc, obslouží aktivizační pracovnice nebo paní kuchařky. Vše je organizováno tak, aby klient využíval své zachovalé schopnosti a dovednosti a aby nebyl staven do pozice absolutně závislého na naší péči. Další možností je stravování v respiriích na odděleních, kam jídlo přiváží kuchařka v servírovacích vozících a spolu s pečovatelkami jídlo servírují klientům. Takový kontakt je příjemný hlavně proto, že si klient může regulovat množství jídla a také proto, že vidí, kdo mu jídlo připravil a může hned reagovat pochvalou, ale i připomínkou. Poslední možností je podávání jídla přímo v pokoji klienta. Někteří lidé jednoduše nechtějí chodit do jídelny ani do respiria, jedí nejraději sami a tak není důvod jim v tom nevyhovět. Jsou i klienti, kteří jednoduše nemohou se stravovat jinak. Jsou ležící a tak to je i při jídle. Mají k dispozici stolky s výklopnou deskou, na kterou jídlo servírujeme přímo do lůžka. Je to způsob pro klienta pohodlný, přijatelný a důstojný.

P1220517DSCN1248DSCN1243

 

 

 

 

 

 

 

 

Naší zásadou je podávat stravu kvalitní po stránce nutriční hodnoty, ale také po stránce estetické. I když má klient stravu mechanicky upravenou, tedy mletou nebo mixovanou, vždy zřetelně vidí, co je maso, co je příloha.

V říjnu roku 2014 nás Krajská hygienická stanice, pracoviště Tábor, zařadila do kontroly v rámci cíleného – monitorování rozsahu nabídky a pestrosti pokrmů ve stravovacích službách v zařízeních sociálních služeb s celodenním stravováním seniorů. Cílený úkol byl zadán hlavním hygienikem Ministerstva zdravotnictví ČR. Název úkolu: „Pestrost stravy“.

DSCN0343DSCN0357DSCN1244

 

 

 

 

 

 

 

Výsledek předkládáme k nahlédnutí.

 

18.06.2015

 

Stravovací jednotka od 1. 9. 2016

Jídlo Suroviny Režie Celkem
snídaně + svačina 20
oběd 31
svačina + večeře 34
Cena 85 Kč 85 Kč 170 Kč

 

Výpočet úhrady za ubytování a stravu s platností od 1. 7. 2017

 UBYTOVÁNÍ  198,60 Kč/den  6. 041,60 Kč/měsíc
 STRAVOVÁNÍ  170 Kč/den  5. 171,40 Kč/měsíc
 CELKEM  368,60 Kč/den  11. 213 Kč/měsíc

 

(koeficient 30,42dní/měsíc)

 

V domovech pro seniory jsou sociální služby poskytovány za úhradu. Úhrada se skládá z platby za ubytování a stravu a z úhrady za péči ve výši stanoveného příspěvku za péči, což je státní sociální dávka a náleží plně poskytovateli sociální služby, tedy domovu pro seniory.

Maximální výše úhrady za poskytování a stravu stanoví prováděcí právní předpis (Vyhláška č. 505/2006 Sb. § 15 odst. 2 ve znění pozdějších předpisů).
Po úhradě ubytování a stravy v poskytované službě, musí klientovi zůstat alespoň 15% jeho příjmu. Osoba, která má nedostatečný příjem a požádá o sníženou úhradu, je povinna doložit poskytovateli sociálních služeb výše svého příjmu pro účely stanovení úhrady. Dále je tato osoba povinna dokládat neprodleně změny v příjmu, které mají vliv na výše úhrady. Pokud má klient opatrovníka, platí tato povinnost při správě finančních prostředků klienta i pro něho.

Klient, který svým příjmem nedosahuje na úhradu za sociální služby, může k doplacení použít vlastní úspory. Poskytovatel se také může dohodnout na spoluúčasti na úhradě nákladů s osobou blízkou klientovi, kterému je sociální služba poskytována, popřípadě s jinou fyzickou osobou nebo právnickou osobou. Takových osob může být i více (př. 3 děti apod.)

TOPlist

Copyright : Domov pro seniory Bechyně 2018

Líbí se Vám tato stránka? Sdílejte ji!